24.3 C
İstanbul
Salı, Temmuz 27, 2021

    Biontech’in yeni yan etkisi mi? Birçok kadın aynı durumdan şikayetçi!

    Aşı seferberliği tüm dünyada hızla devam ederken Biontech / Pfizer aşısı olan kadınlarda aşı olduktan sonra göğüslerinde büyüme gözlemlendiği belirtildi.

    Norveçli kadınlar, Biontech/Pfizer Kovid-19 aşısı olduktan sonra yaşadıkları sıra dışı ‘yan etkileri’ sosyal medyada anlattı. Birçok Norveçli kadın aşı olduktan sonra göğüslerinin büyüdüğünü ifade etti.

    NRK’nın aktardığına göre, 17 yaşındaki Emma, TikTok paylaşımında, aşı prosedüründen 2 hafta sonra göğüslerinin büyük ölçüde büyüdüğünü yazdı. Emma’nın bu bilgiyi paylaştıktan sonra birçok kadın yorumlarda benzer durum yaşadıklarını bildirdi.

    Diğer yandan uzmanlar kadınlara enşilenmemeleri gerektiğini söylüyor. Doktor Heinrich Backmann, aşı yapılınca geçici bir süre için lenf düğümlerinde büyüme yaşanabildiğini, bu yüzden göğüsler büyümüş gibi hissedildiğini anlattı.

    Norveç İlaç Ajansı’ndan Steinar Madsen de Backmann’ın söylediklerine katılarak, “Aşılanan kadınların yaklaşık yüzde 10’unda, koltuk altlarındaki lenf düğümleri büyüyor. Bu yüzden göğüs kısmı biraz öne çıkıyor ve daha büyük olmuş gibi görünüyor” ifadesini kullandı.

    Pfizer’in Norveç temsilciliği, daha önce böyle bir yan etkiye rastlamadıklarını ancak bu tarz olayların yaşanabileceğini açıkladı.

    Pfizer/BioNTech, üçüncü doz aşı için FDA’ya başvuracak

    Biontech koruyuculuğu yüzde 64’e geriledi!

    ÇOK OKUNANLAR

    EDİTÖRÜN SEÇİMİ