7.1 C
İstanbul
Salı, Ocak 18, 2022

    ”Alerjik reaksiyonu olanlar aşıyı hastanede yaptırmalı”

    Liv Ankara Hospital İmmünoloji ve Alerji Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Zeynep Mısırlıgil, alerjik reaksiyonu olanların aşılarını hastanede yaptırmaları gerektiğini söyledi.

    İmmünoloji ve Alerji Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Zeynep Mısırlıgil, koronavirüs aşılarının nadiren de olsa alerjik reaksiyon olgularının bildirildiğini ve bu sebeple alerjik reaksiyonu olanların koronavirüs aşılarını hastanelerde yaptırmaları gerektiğini belirtti.

    Liv Hospital Ankara Hastanesi İmmünoloji ve Alerji Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Zeynep Mısırlıgil ‘Dünya Alerji Haftası’ ile ilgili yaptığı yazılı açıklamada şunları söyledi: “Bu yıl tema ‘Anafilaksiye Dur Diyelim’ olarak belirlenmiş. Alerjik şok olarak bilinen ani başlangıçlı ve nadiren ölümcül seyirde gösterebilen ağır sistemik alerjik reaksiyon olan anafilaksi konusunda farkındalığı arttırmak hedeflenmiştir. Anafilaksi, vücutta yaygın kızarıklık, kaşıntı, döküntüler, dudaklarda ve gözlerde dilde, küçük dilde şişme, ses kısıklığı, boğulma hissi, yutkunma güçlüğü, nefes darlığı, öksürük, hırıltı, hışıltı, fenalık hissi, tansiyon düşmesi, çarpıntı, bulantı, kusma, ishal, bilinç kaybı gibi birçok sisteme ait belirtilerin ani görülmesi ile ortaya çıkabilir. En az iki organa ait belirtilerin aniden görülmesiyle tanıya gidilebilir”

    ”ÖZELLİKLE YAZ AYLARINDA SIK GÖRÜLMEKTEDİR”

    Bazen alerjiye yol açtığı bilinen bir besin maddesini ya da bir ilacın alınmasının takibi ile ani tansiyon düşmesi ve şok görüldüğünde de anafilaksinin düşünülmesi gerektiğini belirten Prof. Dr. Mısırlıgil, şunları söyledi:

    “Anafilaksiye en sık çocuklarda besinler erişkinlerde ilaçlar sebep olur. Alerjenle görülebileceği gibi özellikle yaz aylarında arı alerjisi olanlarda anafilaksi görülme sıklığı da artmaktadır. Bu tür alerjik reaksiyon geçiren kişilerin ileri tetkik yapılabilmesi için alerji uzmanına gitmeleri ve yanlarında mutlaka acil durumda yapabilecekleri epinefrin içeren hazır oto enjektör bulundurmaları önerilir. Ayrıca son zamanlarda ülkemizde yapılan Kovid-19 aşıları ile çok nadir de olsa anafilaksi (alerjik reaksiyon) olguları bildirilmiştir. mRNA aşılarında bulunan polietilen glikol veya polisorbat maddelerine şiddetli alerjik reaksiyon tanımlayan veya aşının ilk dozunda şiddetli alerjik reaksiyon görülen kişilerin aşı öncesi mutlaka alerji uzmanına danışmaları uygun olur. Anafilaksi riski taşıyanların Kovid-19 aşılarını hastane ortamında yaptırmaları önerilir. Anafilaksi gibi ağır alerjik reaksiyonlar genellikle ilk yarım saat içinde görüldüğü için aşı yapılan yerde mutlaka en az 30 dakika beklemeleri önerilir.”

    Sputnik V aşısının yan etkisi etkileri neler? Alerjisi olanlar Sputnik V yaptırabilir mi?

    Alerjisi olanlar hangi aşıyı yaptırmalı? Biontech mi? Coronavac mı?

     

    ÇOK OKUNANLAR

    EDİTÖRÜN SEÇİMİ